De 2x en 8+ in actie afgelopen zaterdag ... zie het verslag hieronder.

Plezier, zon én blik op de Spaarne Lenterace
Zaterdag 9 mei met de mannenacht op het Spaarne nabij Haarlem, topweer, mooie wedstrijdbaan. Max was duidelijk in zijn element in zijn nieuwe rol als stuur, nu hij zijn schouder wat rust moest gunnen, maar zijn stem des te luider over het water schalde. Eerst scherp sturend door de gevreesde 90-graden bocht, dan met amper een decimeter aan beide kanten door het smalste bruggat. Gewoon omdat dat sneller was. De files en omweg tijdens de heenreis waren alweer vergeten. Nu op de benen samen en focus houden. Zo kwam het ritme op 28. Toen de strokecoach van slag Lazslo het begaf, voerde hij het tempo verder op. Nauwlettend gevolgd door Hans, Thomas, Peter, Joost, Gabriël, Vester en boeg Fren. Ogen in de boot. Alleen oor voor de twee achten naast ons: elkaar rakelings aantikkende bladen en gejoel van de stuurtjes. Gecontroleerd wat gas terug voor de drukte onder de eerste brug, liepen we daarna in en uit en eindigden als middenmoter, geheel tevreden. Biertje erbij, samen eten en onze prestatie werd niet slechter, in de schaduw van het welverdiende blik dat Mirthe en Ymke trokken in hun dubbeltwee, luid toegejuicht door de heren MWC’ers bij de prijsuitreiking. In een strak en constant tempo 32 wonnen deze dames de 4,5 km in 18’19”. Met een knappe voorsprong van 16 seconden op de nummer twee – en slechts 22 seconden langzamer dan onze 8+. Terug in Maastricht in het pikkedonker de boten afladen en weer opriggeren gebeurde met dezelfde teamgeest. Dan voldaan om middernacht thuis terugkijken op de heerlijke dag.
Gabriël/Fren/Joost